donderdag 17 september 2009

Rosh Hashanah

betekent in het Hebreeuws: Nieuwjaar.
Dat is het dus dit weekend. Men stuurt dan elkaar wensen zoals deze:



in combinatie met afbeeldingen van de rituelen die dan ook plaatsvinden:



Men wenst elkaar Shana Tova en Labrioet - een goed jaar en gezondheid, net als bij ons dus. Bij deze dus, voor iedereen die het aangaat:



Zaterdag zijn we uitgenodigd bij Ely en Jan voor een Nieuwjaarsdiner.

De afgelopen dagen heb ik keihard gewerkt om een hardnekkig virus uit mijn computer te verwijderen. Uiteindelijk is het mij gelukt met behulp van een programma van Dr.Web. Het was er trouwens ingeslopen door mijn eigen stommigheid: een spelletje gedownload dat al besmet was. Mijn Avast antivirusprogramma sloeg wel alarm, maar het leed was al geschied. Enfin hopelijk ben ik er vanaf.

Geen filmpjes deze keer, zijn helaas verloren gegaan bij de grote schoonmaak.

Alle pensionades en aanhang veel succes met de nieuwe situaties.

Groet Ron.

Geen opmerkingen: