zondag 20 februari 2011

Voorjaarsperikelen

Nog ongeveer een maand en dan begint de lente:



Af en toe bekruipen mij de voorjaarsschoonmaakperikelen al, doch bij nader inzien laat ik dat idee dan weer varen. Zo had ik begin deze week plotseling zin om de ramen te wassen. Het zonnetje scheen en alles was oké. Totdat ik de deur opende: de ijzige kou sloeg me om de oren. De zin was weg.

Gelukkig had mijn partner even later het lumineuze idee om het grote Zweedse woonwarenhuis te vereren met ons bezoek. We zoeken een tv-kastje, hoogglanzend, dicht aan de voorkant en niet zo breed. We hebben het niet gevonden, dus kwamen we thuis met twee pakjes theelepeltjes, een pastalepel, een rode snijplank van kunststof, twee pakjes servetten, een plafonière, vier glazen theelicht/kaarsenhouders, twee dozen zweedse koekjes en een tube crabpasta. En dat alles voor nog geen 30 euries.
Mijn onderstel had het zowat begeven na drie uur zwerven door die toko.

Volgende dag heb ik gepast voor een bezoek aan de Praxis met de buurman. Manlief ging natuurlijk wel mee, waar hij later weer spijt van had. Daar gingen ze heen voor een nieuw verfsysteem dat blijkbaar alleen te koop is bij TellSell. Nou...dat was ook zo.

Verder hebben we natuurlijk gekaart bij Ely en Jan en gegeten bij Freek.
Ook ben ik bezig een pakketje samen te stellen voor zuslief DownUnder samen met mijn correspondente uit het Donkere Zuiden. De doos en de rookwaren zijn al in huis, ook aan het dropgebeuren is al gedacht. Nu nog wat leuks. Ideeën?



Groetjes Ron.

Geen opmerkingen: