donderdag 10 april 2008

Boeken

kan je lezen of doen.
Lezen doe ik ze met de regelmaat van de klok.
Elke week tjok ik met een volle tas richting bieb met het vaste voornemen om er deze week maar niet zo veel meer te lenen.
Toch staan er later weer evenzoveel op mijn nachtkast.
Inderdaad ik heb een "kast" en geen -kastje.
Toegegeven - ik lees ze misschien niet allemaal. Meestal weet ik wel na de eerste 2 tot 3 hoofdstukken of het boek uitgelezen wordt of niet. Aan het eind van de week zijn er zeker 2 helemaal tot de laatste bladzijde omgeslagen. De rest gaat gewoon weer terug en dan wil het dus ook wel eens voorkomen dat een boek meerdere keren op en neer gesjouwd wordt, omdat ik me de inhoud niet meer herinner.
De te lezen boeken staan boven op de nachtkast met de rug naar me toe. De weer weggelegde schrijfsels zet ik met de rug naar de muur. Zo is er enig overzicht.
Elke dag lees ik wel een uurtje of 2, gelijkmatig verdeeld over de middag en de avond. Heerlijk zijn die uurtjes: in bed met een goed boek en de deksel van de snoeptrommel. Indien het weer het toelaat lees ik ook buiten op het balkon of op het strand als we op vakantie zijn.
En dat laatste gebeurd eind Mei, want
het boeken doen hebben we deze week gedaan.
Hieronder een impressie van waar de reis van 20 dagen heengaat:



Groetjes Ron.

Geen opmerkingen: