donderdag 7 augustus 2008

van ringen en andere dingen

Vandaag gaat in China weer zo'n groot geldverslindend project van start.
Peking zal stralen, de bobo's zullen glunderen en de gewone Chinees blijft even arm.
Hier ten lande zullen de meeste lui genieten en/of teleurgesteld zijn dat de beoogde medaille wel of net niet gewonnen is. Gelukkig gebeurd het een en ander allemaal overdag, zodat 's-avonds het tv-toestel andere beelden braakt.
't Zal mij allemaal worst wezen, alhoewel ik ook best wel een keer verleidt zal worden en een blik op de Nederlandse prestaties werp. Maar in wezen stelt het allemaal geen bal voor, al zullen de liefhebbers en sportfanaten daar anders over denken.
Het is net als in het oude Rome: geef het volk brood en spelen en ze zullen rustig blijven. En zo'n revolutionaire omslag als in Rusland zie ik ook nog niet zo snel gebeuren.
Ikzelf heb trouwens andere zorgen aan mijn hoofd.
De laatste dagen word ik toch wel een beetje nerveuzer over hoe de operatie zal verlopen aanstaande dinsdag. Als er geen complicaties optreden zou ik binnen een week weer thuis zijn. Wel, daar vertrouwen we dan maar op.

Hieronder mijn kijk op de week:



Groet Ron.

Geen opmerkingen: