zondag 8 juni 2008

maandagochtend

is het nu, een feestdag hier (Shavuot) en de rest ligt nog te slapen. Als het gaat zoals afgesproken gaan we vandaag naar de Dode Zee.
Zondag waren we eerst naar het strand, alwaar de ober mijn bestelling al weet uit te spreken voor ik goed en wel in mijn stoel val. Dubbele koffie verkeerd en een flesje bronwater. Ze kennen mij al.
Zondagavond waren we rond 18.00 uitgenodigd bij Levana in Risjon le Zion voor gebak met.....

Het werd een gezellige reunie met allerlei familieleden die we nog niet gezien hadden. Zo was er ook Gabi uit America, die ikzelf nog ken als klein jochie - nu volwassen vent van 38 met 3 dochters- een broertje van Levana en Hannah was er, een dochter van de zus van Lucy(=zus van Joshua's vader). Verder waren er diverse telefoontjes uit het verre America, vooral omdat het ook een feestdag was en iedereen wist dat we in Risjon zouden zijn.

Zo tegen tienen waren we weer terug, alwaar de avondmaaltijd al klaar stond( Eddy was thuis gebleven).
Het zonnetje schijnt al lekker en nu om 07.30 ga ik mijn tweede koffie maken, in de hoop dat de rest besluit op te staan zodat we de Dode Zee snel een beetje kunnen verlevendigen. Maar hierover later meer.
Groet Ron.

Geen opmerkingen: