zaterdag 7 juni 2008

zaterdagochtend

was er geen strand doch dat deerde niet. In de kleine ochtenduren, terwijl iedereen langzaam wakker wordt en men een voor een de keuken inschuifelt voor het eerste kopje koffie van de dag, zit ik in de bijkamer lekker dit weblog bij te houden en de foto's van de camera naar de laptop te transporteren. De camera is van onze gastheren, doch van een ander type dan de onze, dit maakt dat de flashdisks niet overeenkomen en dat ik de foto's van de eerste dagen pas kan bekijken als ik weer thuis ben, die zitten nl nog in de kapotte camera.
Nagenietend van het feest van zaterdagavond, waarvan hieronder een paar indrukken,



en als iedereen weer opgeknapt is van de party van vrijdagavond, besluiten we rond 13.00 uur om naar het noorden te rijden en een paar idylische plekjes van Israel te bezoeken.
Zo komen we eerst in Zichron Jacob een oude historische nederzetting op een heuvelkam. Waar tegenwoordig een soort openluchtmuseum bevolkt wordt door vele artistieke lieden en winkeltjes en cafeetjes het dorpse karakter bepalen. Het uitzicht is geweldig.



Daarna volgt Ein Hod, een kunstenaarskolonie, waar men de kunst in levende lijve kan aanschouwen. Vele ateliers en kleien minimuseumpjes en openluchtbeeldentuinen maken dit dorpje tot een ware lust voor het oog. De natuur is prachtig, de uitzichten groots en geweldig en de sfeer welhaast feeeriek.




Nu is het al weer 09.30, in de woonkamer hoor ik de gebruikelijke ochtengeluiden van de anderen en ga ik mij klaarmaken voor een paar boodschappen en het strand.
Groet Ron.

Geen opmerkingen: